SORU 1: OGS üyesiyim ;ancak OGS
hesabımda araç plakam Hesap Bildirim Cetvelinde, bankanın internet sitesinde ve
para yatırılan dekontlarda hatalı olarak görünmektedir. Sorun olur mu? Ne
yapmam gerekmektedir?
CEVAP 1:Araç plakası sistem için
önem arz etmektedir. OGS çıkış gişesinde cihazınızın okunamadığı ve kaçak geçiş
uyarısı ile karşılaştığınız durumlarda; sistem araç plakanızı
görüntülemektedir. Bu nedenle araç plakanızı en kısa sürede bankaya başvuruda
bulunarak düzelttirmeniz gerekmektedir. Aksi durumda cezalı geçiş ücretlerine
maruz kalabilirsiniz!
Yeni OGS satın aldığınızda mutlaka sistemde araç
plakanızın doğru olup olmadığını kendiniz kontrol ediniz.
SORU 2:Ziraat Bankasının yetki verdiği aracı firmalardan ya da
internet kanalıyla OGS cihazı satın aldım.Cihazı satın aldığım anda hemen
kullanabilir miyim?Sorun olur mu?
CEVAP 2:Bu tür satış kanallarından temin edilen cihazların hemen
kullanılmaması gerekmektedir.OGS cihazınız Ziraat Bankası tarafından sistemde
aktif duruma getirildikten sonra(banka hesabınızın açılışını yaptıktan
sonra)kullanılması gerekmektedir.Bu nedenle bu tür satış kanallarından temin
edilen cihazları kullanmadan önce hesabınızın aktif durumda olup olmadığı
bilgisini 444 00 00 nolu telefondan teyit ediniz! Aksi durumda cihazın
okunamadığı geçişlerde normal geçiş ücretinin 11 katı cezalı geçiş ücretlerine
maruz kalabilirsiniz.
SORU
3:OGS cihazı
birden fazla araçta kullanılabilir mi? Kullanılırsa sorun teşkil eder mi?
CEVAP
3:OGS cihazı sözleşme gereği sadece
beyan edilen tek bir araçta kullanılmalıdır.Aksi durumda cihazın okunamadığı
her geçişte normal geçiş ücretinin 11 katı cezalı geçişlere maruz kalınabilir.
SORU 4: OGS ile ilgili sorunlarımızda nerelere başvurmalıyız?
CEVAP 4: Fatih Sultan Mehmet Köprüsü OGS Danışma Merkezinden 8:30-12:30
13:30-17:30 saatleri arasında telefonla ya da bizzat başvurarak bilgi
alabilirsiniz.OGS Danışma personelleri dışında aldığınız bilgiler eksik ya da
yanlış olabilir.Bu nedenle lütfen yetkisiz kişilerin size verdiği bilgilere
göre hareket etmeyiniz!
SORU 5:Uzun zamandır OGS kullanıyorum;geçen gün geçiş sırasında elektronik etiketim okunamadı ve KAÇIŞ
uyarısı aldım.Herhangi bir cezam olur mu?Ne yapmam gerekir?
CEVAP 5:Şayet bu geçişinizi beyan ettiğiniz araç ile yapmışsanız(kayıtlı plaka)ve OGS hesabınız AKTİF durumda ise herhangi bir cezanız olmayacaktır. Bu geçişiniz, otomatik olarak
normal geçiş ücretine çevrilip aktif olan hesabınızdan düşecektir. Bundan
sonraki geçişlerinizde normal geçiş mesajı almaya devam ediyorsanız;OGS
kullanmaya devam edebilirsiniz.Ancak geçişlerinizde cihazdan BİP sinyalini almıyorsanız kesinlikle geçişlere devam etmeyiniz!
SORU 6:OGS elektronik cihazım son 2-3 kez geçişimde okunamadı ve KAÇIŞ
uyarısı aldım. Cezam olur mu?Ne yapmalıyım?
CEVAP 6:Bu geçişlerinizi beyan ettiğiniz araç ile yapmışsanız(kayıtlı
plaka)ve OGS hesabınız AKTİF durumda
ise; herhangi bir cezanız olmayacaktır. Ancak cihazınız arızalanmış/hatalı
kullanım ya da hesabınıza zamanında para yatırmadığınız için KARA LİSTEYE girmiş ve hesabınız iptal
edilmiş olabilir.Bu şekilde; OGS’ yi kesinlikle kullanmayınız ve cihazınızı
test yaptırınız.Cihaz test sonucu arızalı/hatalı kullanım vs. ya da KARALİSTEDE
çıkarsa kullanmayınız ve değiştiriniz.
SORU 7:Elektronik cihazımın arızalı olduğunu düşünüyorum. Cihazımı
nerelerde kontrol ettirebilirim?
CEVAP 7:Cihazınızı; Karayolları Fatih Sultan Mehmet Köprüsü Bakım
Binası;Boğaziçi Köprüsü Bakım İşletme Başmühendisliği ;Mahmutbey
İstasyonu;Çamlıca İstasyonu ve İzmir Tahtalıçay ;İzmir Şehitlik ve Adana Batı
Alın istasyonlarında mesai saatleri içinde test yaptırabilirsiniz.(Mahmutbey
İstasyonu 24 saat test İşlemi yapmaktadır Fatih Sultan Mehmet Köprüsü Bakım
Binası(OGS Merkezi) 7:30-12:30 13:30-17:30 saatleri arasında test ve danışma
hizmetlerini vermektedir.)
SORU 8:OGS üyesiyim, aracımda OGS elektronik
etiketi olmadan/cihazı okutamadan ya da arızalı cihaz ile kayıtlı aracım ile
geçiş yapabilir miyim?
CEVAP 8:OGS şeritlerini kullanmak isteyen sürücüler araç ön camlarında FONKSİYONEL durumda cihaz
bulundurmak zorundadır. Bu nedenle kesinlikle bu şekilde geçişlere devam
edilmemelidir. Aksi durumda normal geçiş ücreti uygulanmayacaktır.
SORU 9:OGS’ ye yeni abone oldum fakat hiç normal bir geçiş yapamadım ve
cihazımdan ‘’BİP’’sinyalini alamadım. Cihazım arızalı olabilir mi?Ne
yapmalıyım?
CEVAP 9:Şayet aracınızın ön camı atermik(ısı yalıtımlı) ise cihazların
camda monte edileceği özel bölgeler bulunmaktadır.(Renault Megane; Laguna;
Clio; Kangoo; Opel Vectra; Astra; Citroen; BMW; Mercedes vb)
Bu
durumda Karayolları danışma birimlerinde cihazınızı test ettirip cihazın
takılacağı yerler hakkında bilgi alabilirsiniz. Cihazın geçiş sırasında BİP sinyalini vermesi gerekmektedir.
SORU 10:OGS abonesiyim ve otoyollarda zaman zaman giriş gişelerinde sorun
yaşıyorum ve çıkış gişesinde ödemem gereken miktardan daha fazla uzak mesafe
ücreti ödüyorum. İtirazımı nereye yapabilirim?
CEVAP 10:
Problem yaşadığınız tarihten itibaren 45 gün
içinde OGS Danışma Merkezinin 0212 2634223 nolu faksına dilekçe gönderdiğiniz
ya da bol17@kgm.gov.tr adresine e-mail ile başvuruda bulunduğunuz
takdirde gerekli inceleme ve düzeltme
işlemleri Karayolları tarafından yapılabilecektir.(Dilekçenizde araç plakanızı;
OGS hesap numaranızı; giriş/çıkış istasyonlarınızı mutlaka belirtiniz.)
SORU 11:OGS geçişlerimi nereden takip edebilirim?
CEVAP 11:Ziraat Bankası A.Ş ve İş Bankası talep eden kullanıcılara 3 ayda
bir ücretsiz ekstre göndermekte olup; 444 00 00'dan alacağınız internet
şifreniz ile www.ziraatbank.com.tr adresinden
geçişlerinizi takip edebilirsiniz. İş bankası interaktif bankacılıktan www.isbank.com.tr
adresinden geçişlerinizi takip edebilirsiniz. Garanti Bankası internet
şubesinden www.garanti.com.tr
adresindeki Ödemeler menüsü altındaki KGS-OGS bölümünden takip edebilirsiniz.
SORU 12:OGS bakiye durumumu nereden öğrenebilirim?
CEVAP 12:OGS de yaklaşık bir bakiye
bilgisi olmakla birlikte bakiye durumlarınızı Ziraat Bankası şubelerinden ya da
Ziraat Bankası Genel Merkezden öğrenebilirsiniz.Ayrıca bakiye durumunuzu
www.ziraatbank.com.tr adresinden öğrenebilirsiniz. .OGS de on-line bir sistem
olmadığı için şubelerden öğrendiğiniz miktarlarda henüz hesabınızdan tahsil
edilmemiş geçişler olabileceğini de unutmayınız. OGS hesaplarınıza Kredi kartı
otomatik ödeme talimatı vermeniz faydanıza olacaktır. İş Bankası ve Garanti
Bankası OGS cihazları bankaya ait kredi kartınıza ya ek hesabı bulunan vadesiz
YTL hesabınıza bağlı olduğu için, bu hesaplarınızda sorun olmadığı müddetçe
bakiyenizi sürekli kontrol etmeniz gerekmeyecektir.
SORU 13:OGS hesabıma yeterli miktarda para yatırdım fakat hala geçiş sırasında
‘’Kredi Az’’ uyarısı almaktayım.Bundan dolayı bana gecikme faizi uygulanacak
mı?
CEVAP 13:OGS’ de;Banka Merkezi ile Karayolları Ana Kontrol Merkezi
bağlantısı on-line yapıda çalışmamaktadır.Karayolları Ana Kontrol Merkezi ile
OGS şeritleri arasındaki veri alışverişi telefon hatları vasıtasıyla
olmaktadır. Bu nedenle iletişim problemi olmadığı durumlarda para yatırdıktan
sonra 1-2 gün daha OGS şeritlerinde ‘’Kredi Az’’ uyarısını görürsünüz.
Geçişleriniz banka tarafından hesabınızdan tahsil edildiği için ; bankada bakiye durumunuz pozitif ise
geçişlerinize faiz uygulanmaz.Kredi kartı otomatik ödeme talimatı vermeniz
faydanıza olacaktır.
SORU 14: Kredi kartımdan Otomatik Ödeme talimatı verdim fakat
‘’Kredi Az’’uyarısı alıyorum. Ne yapmam gerekir?
CEVAP 14: Ziraat Bankası
şubelerinden bakiye durumunuzu kontrol ediniz. Otomatik Ödeme talimatınız ile
ilgili ne türlü bir sorununuz olduğunu Ziraat Bankası Genel Müdürlüğünden ya da
444 00 00 nolu telefondan öğrenebilirsiniz. Kredi kartı ödeme işlemleri; EFT
ilgili işlemleri banka gerçekleştirmektedir. Otomatik
Ödeme talimatı verdiğiniz kartınızla ilgili herhangi bir değişiklik olduğu
takdirde(yenilenme,iptal vs.) talimatınızı güncellemeniz gerekmektedir. İş
Bankasında ise sorun durumlarında 444 02 02, Garanti Bankasında 444 03 33 nolu
telefondan bilgi almanız mümkündür.
SORU 15: OGS üyesiyim aracımı sattım ve yeni bir araç aldım. Elektronik
etiketimi yeni aracımda nasıl kullanabilirim?
CEVAP 15: Ziraat Bankası ya da İş Bankası Şubenize yeni aracın ruhsat
fotokopisi,kimlik fotokopisi,vergi kimlik numaranız ile devir işlemi için
dilekçe vermeniz gerekmektedir.Garanti Bankasının cihazlarında devir işlemi
banka şubelerinden, Alo Garanti (444 03 33) numarasından ya da Garanti Bankası
internet şubesinden yapılabilir. Devir işleminizi bankadan yapmadan cihazınızı
üye olmayan araçta kullanmayınız.Aksi durumda cezalı duruma düşebilirsiniz.
SORU 16: OGS üyesiyim;aracımı
sattım ve OGS kullanmayı düşünmüyorum.OGS hesabımı iptal ettirmeli miyim?
CEVAP 16: Ziraat Bankası, İş
Bankası ya da Garanti Bankası şubenize hesabınızın iptali için dilekçe veriniz.
Aksi takdirde plakaya bağlı bir aktif hesap olduğu için,hesabınıza geçiş
ücretleri yansıyabilir.
SORU 17: Ziraat Bankası şubesinden satın aldığım cihazım arızalandı ve
garanti süresi bitmiş. Ne yapmalıyım?
CEVAP 17: 40 $ karşılığında satın alınan Elektronik etiketlerin garanti süresi; satın aldığınız
tarihten itibaren; banka tarafından 36 ay şeklinde belirlenmiştir.(Ziraat
Bankası Kullanım bedeli karşılığı kiralanan cihazların garanti süresi yoktur.)
İş Bankası OGS cihazlarının satış bedeli 40 YTL, garanti süresi ise 4 yıl;
Garanti Bankası OGS cihazlarının satış bedeli 40 YTL, garanti süresi 5 yıl
olarak bankaca belirlenmiştir.
Garanti süresi dolmuş arızalı cihazınızın hesabının iptali
için şubenize mutlaka dilekçe veriniz. Hesabınızda kullanabilir bakiye var ise
yeni açtıracağınız OGS hesabına aktarım yaptırabilirsiniz. Ayrıca aracınızın
torpido gözü de dahil; araçta 2 adet elektronik etiket bulundurmayınız!
SORU 18: OGS cihazım kayboldu/çalındı ne yapmam gerekir?
CEVAP18: OGS hesabınızın iptali için Ziraat Bankası, İş Bankası ya da
Garanti Bankası şubenize dilekçe veriniz ya da ilgili bankaların çağrı
merkezlerini arayınız!Aksi durumda yapılan geçiş ücretlerini ödemek durumunda
kalabilirsiniz.
SORU 19: OGS üyesiyim ancak Kartlı Geçiş Sistemi(KGS) şeridinden geçiş
yaptım; cezam olur mu?
CEVAP19: Sistemde sadece OGS
şeritlerinden geçiş yapılması zorunludur.Aksi durumda normal geçiş ücreti ve 10
kat idari para cezası ile birlikte normal geçiş ücretinin 11 katı cezalı duruma düşülecektir.
SORU 20:OGS hesabıma zamanında geçişlerimi karşılayacak miktarda para
yatırışı yapmadım. Kredi Az uyarısı almaktayım.Sorun olur mu? Cezaya girer
miyim?
CEVAP 20: Otomatik Geçiş Sistemi kullanıcı
sözleşmesinde:
Madde4:''Otomatik geçiş şeritlerini
kullanmak isteyen sürücüler;araçlarının ön camı iç yüzeyinde fonksiyonel
durumda olan ve geçiş
için yeterli krediye sahip elektronik etiket bulundurmak
zorundadır.''
Madde5:’’Kullanıcı OGS hesabındaki geçiş
ücreti kredisi bittiğinde,geçiş ücreti kredisi olarak bankanın herhangi bir
şubesinden aynı hesaba nakit olarak,EFT kanalıyla ve otomatik ödeme
talimatı(kredi kartı/KMH)vermek suretiyle yeniden para yatıracaktır.’’ maddeleri yer almaktadır.
Boğaziçi Köprüleri ve Otoyollardan ücret ödemeden geçiş yapan araç
sahiplerinden;31.07.2004 tarih ve 25539 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 5228
no’lu Kanunun 50.maddesi gereği ücretsiz geçiş yaptığı andan itibaren 10(on)
kat idari para cezası kesilmektedir.Bu nedenle tüm uygulamalar
sözleşmenize ve yasalara göre yapılmakta
olup,bu tür hesaplar KARA LİSTEYE girecektir.Ve
hesabınızın iptal sonrası geçişler cezalı şekilde olacaktır.
SORU 21:OGS hesabım para yatırılmadığı için KARALİSTEYE girmiş ve iptal edilmiş görünmektedir? Bu durumda ne
yapılması gerekmektedir? OGS’ yi tekrar nasıl kullanıma açtırabilirim?
CEVAP 21:Öncelikle bu tür cihazlar ile geçişlere devam edilmemesi
gerekmektedir. OGS hesabınıza ne kadar bakiye borcunuz oluştuğu bilgisini
herhangi bir Ziraat Bankası şubesinden öğrenebilirsiniz. Borcunuzun tamamını
bankaya ödeme yaptıktan sonra, cihazınız garanti kapsamında ise tekrar
formatlanması ve kullanıma açılması işlemi Ziraat Bankası tarafından
değerlendirilecektir. Ayrıca Karayollarından plakanıza ait iptal sonrası kaçış
cezalarınızın ödemesi yapılması gerekmektedir.
İş Bankasın ve Garanti
Bankasından satın aldığınız OGS cihazı Kara Listeye girmiş ise yeniden OGS
satın almanız gerekmektedir.
SORU 22: OGS-KGS Gişelerinden Ücret Ödemeden Yapılan Kaçak Geçişlerin Ücretleri
Nasıl Yatırılabilir?
CEVAP 22: Boğaziçi Köprüleri ve
Otoyollardan ücret ödemeden geçiş yapan araç sahiplerinden; 31.07.2004 tarih ve
25539 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 5228 no’lu Kanunun 50.maddesi gereği
ücretsiz geçiş yaptığı andan itibaren 10(on) kat idari para cezası
kesilmektedir.
Ödenmesi gerekli olan
miktar, aracın sınıfına karşılık düşen standart geçiş ücreti ve 10 kat idari
para cezası ile birlikte 11 kata denk gelmektedir.
Otoyollarda(kapalı sistem)
geçiş yapılan istasyona en uzak mesafede bulunan istasyon ücreti esas alınarak
aracın sınıfına karşılık düşen ücretin 11 katıdır.
01/06/2005 tarihli Kabahatler Kanununa göre; peşin ödeme yapılması
durumunda geçiş ücreti hariç,10 kat ceza üzerinden 1/4 indirim hakkınız
bulunmaktadır.
· OGS Kaçış cezaları
Tel:0(212) 2570390-2570391-2632897
· Cezalı Geçiş Ücretleri 351113 posta çeki hesabına
postaneden yatırılabilir. Alıcı:Fatih Sultan Mehmet Köprüsü Bak.İşletme
Başmühendisliği
Posta çeki üzerine araç
plakası mutlaka yazılmalıdır.
·
Ya da Ziraat Bankası
şubesi; GEÇİŞ.ÜC.İPC adı ve 9102 vergi türü kodu ile banka şubelerine
yatırabilir.
Tüm Ödemeler 0(212) 2877122 Nolu faksa mutlaka
gönderilmelidir.
SORU 23: OGS-KGS Geçiş ücretleri KDV oranı var mıdır? KDV iadesi almak için
banka
dekontları kullanılabilir mi?
dekontları kullanılabilir mi?
CEVAP 23: Katma değer Vergisi Kanunun
1/3-g maddesi gereği Otoyol ve Boğaz Köprüleri Geçiş ücretlerine %18 oranında
KDV dahil edilmiştir.OGS ve KGS kullanıcıları banka dekontunda gösterilen bedele
iç yüzde oranı uygulanmak suretiyle
bulunacak Katma Değer Vergisi tutarı, mükellefler tarafından vergi indirimi
yapılabilir. Bu vergi otoyol geçişine muhatap mükellefler tarafından, OGS ve
KGS bedelleri ödenip alınan dekontlar, yıl geçmemek şartı ile kanuni defterlere
kayıt edildiği dönemde( geçiş yapılıp yapılmadığına bakılmaksızın) indirim
konusu yapılabilecektir.
SORU 24: Yabancı plakalı araçlar
OGS kullanabilir mi?
CEVAP 24: Yabancı plakalı araçların OGS etiketi ve Kredili KGS Kartı
almalarına izin verilmemektedir. Yalnızca ön dolumlu (nakit) KGS kartı ile KGS
gişelerini kullanabilirler.
Karayolları 17. Bölge
Müdürlüğü Otomatik Geçiş Sistemi Ana Kontrol Merkezi Başmühendisliği
R.Hisarüstü/İstanbul
Tel: 0(212)
2870024-2879928-2632896
Otomatik Geçiş Sistemi
Banka Merkezi T.C. Ziraat Bankası A.Ş Müşteri Hizmetleri
Tel: 444 00 00
İş Bankası PK134 34330 Levent/İSTANBUL Tel:444 02 02
Garanti Bankası Tel: 444 03 33
OGS’ni Tanıtıcı Web Siteleri:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder