30 Nisan 2014

BANKALAR ONAY ALMADAN ÜCRET KESEMEZ

BANKALAR ONAY ALMADAN ÜCRET KESEMEZ
Tüketicilerin şikayet etmesine neden olan uygulama Bankalar Birliği’nin BDDK’nın da görüşünü alarak geçen yıl “Bankalar ile Bireysel Müşterileri Arasında İmzalanacak Sözleşmelerin Şekil ve İçeriğinde Yer Alması Gereken Asgari Hususlar ile Sözleşmelerin Uygulanacağı İşlemlere İlişkin Usul ve Esaslar” hakkında tebliği ile ilgili.
Tebliğ 1 Eylül 2013’te yürürlüğe girdi. Tebliğe göre kesintisiz olarak, en az 180 gün süreyle hareket görmeyen kredi kartları, vadesiz mevduat ve özel cari hesaplar hareketsiz hesap kabul edilecek. Bu hesaplardan ücret alınmadan önce müşteriye 30 gün içinde haber verilecek. Haber verildikten sonra müşteri isterse hesabı kapatabilecek. Bankalar Birliği’nden 10 Nisan’da yapılan açıklamada düzenlemenin, müşterilerin haberdar olmadıkları hesaplarından ücret alınmasını önlemeyi amaçladığına dikkat çekilmişti. 180 günlük süre mart başında bitti. Bazı bankalar müşterilerine mesaj göndermeye başladı. Her müşterinin ayrı hesabı olduğu için bankalara başvurmak için tarih şartı yok.
Bankalar müşterilerini kullanılmayan hesaplar konusunda her bir ürün veya hizmet için ayrı ayrı olmak üzere yazılı veya müşteri şifresi girmek ya da kimlik doğrulamak suretiyle kullanılan elektronik ortam, e-posta, ATM, telefon, kısa mesaj yoluyla yapmak zorunda. Ancak güncel adres bilgisi yoksa ya da cep telefon numarası değişmişse ne olacağı belirsiz.

Hiç yorum yok: